EDI a logisztika területén
Az ágazat jellemzői
Ha az ellátási lánc szóba kerül, az embernek automatikusan a logisztika jut eszébe. Akár digitális információ vagy kézzel fogható termék szállításáról van szó, a logisztika segítségével megvalósítható az értékteremtési lánc egy vállalaton belül, vagy akár a cég határait átívelően túl is.
A fogyasztási cikkek területén, de akár ha más ágazatokat is megfigyelünk, egy professzionális logisztikai partner elengedhetetlen egy vállalat sikeréhez, attól függetlenül, hogy egy kereskedő készletgazdálkodási rendszeréről, vagy egy speciális termékről van szó, mint például a friss, vagy mélyhűtött áruk.
Kihívások
A logisztikai cégekre különösen érvényes a mottó, miszerint „az idő pénz“. Az információk gyors és hatékony feldolgozása elengedhetetlen az áruk megfelelő helyre való pontos szállításához. Ebben meghatározó tényező a hatékonyság, gyors reakcióidő és rugalmasság az alkalmazott technika tekintetében.
EDI nyújtotta előnyök
Az elektronikus adatcsere (EDI) a következő műveletekben fejti ki pozitív hatását a logisztikai vállalatokra vonatkozóan:
- magas fokú automatizálás az üzleti folyamatokban
- kevesebb hibaforrás a manuális munka csökkenésének következményeként
- gyorsabb reakció a vevői megbízásokra
- biztonságosabb tervezés
Az ágazat különböző követelményeinek megfelelve az adatcsere harmonizálása a folyamatok leegyszerűsödését eredményezi. Egy egységes „nyelv” (ebben az esetben adatformátum) és kommunikációs platform megkönnyíti az integrációt a logisztikai vállalatok és partnereik között.
Leggyakrabban alkalmazott EDI folyamatok
- Feladási utasítás (INSDES)
- Szállítási utasítás (IFTMIN)
- Szállítólevél (DESDAV)