EDI a vendéglátásban és a szállodaiparban
Az ágazat jellemzői
A vendéglátó- és szállodaipar az egyik legsokoldalúbb és legváltozatosabb ágazat. Többféle területeten van jelen, úgy mint a turizmusban, egészségügyi szektorban (kórházi élelmezés), valamint oktatáshoz és további szervezetekhez kapcsolódóan (iskolai és céges menzák, catering).
Éttermi üzemeltetők, Cash&Carry kereskedelmi vállalatok és a vendéglátó- és szállodaipar területén tevékenykedő, különböző méretű vállalatok napi szinten rendelnek, szállítanak és dolgoznak fel élelmiszert és egyéb fogyasztási cikkeket, mint például higéniai termékeket.
Kihívások
Az áruforgalom hatékony és megbízható lebonyolítása meghatározó sikertényező a vállalatok számára. Az adminisztratív és szervezési feladatok koordinálása elengedhetetlen annak érdekében, hogy az áruk a végső fázisban –időben és a megfelelő minőségben– tálalásra készen álljanak.
EDI nyújtotta előnyök
Az üzleti partnerek között történő elektronikus adatcserének köszönhetően ezek a napi folyamatok gyorsan, megbízhatóan és költséghatékonyan valósulnak meg, melyhez további előnyök járulnak:
- teljes és hibátlan áruválaszték
- automatikus rendelési folyamatok
- átláthatóság a helyettesítő termékek és az árazás területén
- csökkenő beszerzési ár
- optimális számlaellenőrzés
- leegyszerűsített leltározás
- árufogyás elkerülése
- betétdíjas termékek visszavételének automatikus kezelése
- stb.
Ausztriában a jelentősebb hotelláncok, mint a Falkensteiner Michaeler Tourism Group, és az élelmiszer ellátásról gondoskodó cégek, mint az Eurest mellett több, mint 100 beszállító alkalmazza sikeresen a mindennapokban az EDI folyamatokat a vendéglátás és szállodaipar területén. Az e szektorokban szerzett tapasztalatok a magyar partnerek számára is elérhetőek.