+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847
Ajánlatkérés

Az újrahasznosítható szállítódobozok digitális kezelése

Az autóipar innovációja: az újrahasznotható szállítódobozok digitális kezelése pénzt takarít meg és védi környezetünket. 

Az újrahasznosítható szállítódobozok digitális kezelésére kialakított rendszer, amelyet a nemzetközi logisztikai óriás, a Yusen Logistics és az EDITEL közösen fejlesztett ki az autóipar számára, jelentősen csökkenti a költségeket, miközben megóvja a környezetet. 

A fenntarthatóság és a meglévő erőforrások felelős kezelése már ideje fontos kérdés az európai autóiparban. Az Odette 2023-on, az autóipari ellátási láncok nemzetközileg elismert szakértői konferenciáján, először mutatták be az újrahasznosítható szállítódobozok (Returnable Transport Item, RTI) digitális kezelésére szolgáló rendszert. Ez a rendszer a japán logisztikai óriás, a Yusen Logistics, és az EDITELaz elektronikus adatcsere (EDI) nemzetközi szakértőjeközös fejlesztése volt. 

A hatékony menedzsment rendszer pénzt takarít meg 

Az új RTI Menedzsment Rendszer (RTIM) biztosítja ezeknek a szállítódobozoknak a hatékony kezelését. Többek között RFID technológiát használ, amely lehetővé teszi a kapcsolat nélküli adatcserét egy RFID transzponder (címke) és egy RFID olvasó/író (kapu) között. Az ilyen kapuknál rögzítésre kerül, amikor egy kamion a “felcímkézett” szállítódobozokkal felszerelve elhagyja a beszállító üzemét vagy a Yusen Logistics raktárát, és az így rögzített adatok automatikusan továbbításra kerülnek az RTI Menedzsment Rendszerhez, feldolgozás céljából. Amint a szállítódoboz eléri a célállomást, újra rögzítésre kerül egy kapunál. 

Ez az új megoldás lehetővé teszi a szállítódobozok helyzetének valós idejű követését. Ha egy partnernek túl kevés szállítódoboz áll rendelkezésre a feltöltéshez, a rendszer figyelmeztet és megakadályozza a lehetséges késéseket az ellátási láncban. 

Az RTIM integrálva lett a meglévő, teljesen automatizált beszerzési folyamatokba, amelyek az EDI-n alapulnak. Ez lehetővé teszi az adatok további feldolgozását és felhasználását más dokumentumokhoz  (például szállítási utasításokhoz) az EDI-n keresztül. 

“Mint a Yusen Logistics hosszú távú EDI partnere, sokkal többet nyújtunk, mint csak technikai kapcsolatot. Tanácsadással, támogatással segítjük ügyfeleinket, és széles körű szakértelmet kínálunk az új folyamatok bevezetéséhez” – mondja az EDITEL vezérigazgatója, Gerd Marlovits.

90%-os költségcsökkentés 

Petr Smidlik, a Yusen Logistics IT-vezetője (Cseh Köztársaság), magyarázza az előzményeket: “A gépjárműipar számos beszállítójának együttműködése következtében ismétlődő problémák merültek fel az úgynevezett RTI-kel kapcsolatban. Ezeknek a problémáknak az oka az volt, hogy hiányoztak a hatékony rendszerek az RTI-k rögzítésére, menedzselésére és kezelésére.  

A felesleges szállításokból, tárolásból, valamint az alkatrészek csomagolásából és újracsomagolásából eredő további költségek jelentősek voltak, hogy biztosítsák a “just-in-time” szállítást. Súlyos esetekben az RTI-k hiánya az adott gyártónál akár a termelés leállásához is vezethet.” 

Egy olyan gépjárműgyártó példája, amelynek 500 000 RTI-ja van forgalomban, szemlélteti ezeknek a költségeknek a nagyságát: az újrahasznosítható szállítódobozok hatékony kezelésének hiányából adódó éves költségek meghaladták az egymillió eurót. “Megoldásunkkal ezeket a költségeket 90 százalékkal csökkentettük, így két év alatt elértük a befektetés megtérülését.”-  magyarázza Petr Smidlik. 

Az RTI Menedzsment Rendszer védi a környezetet 

Az EDITEL vezérigazgatója, Gerd Marlovits hangsúlyozza a közös munka másik lényeges aspektusát: “A rendszer értékes hozzájárulást tesz a fenntarthatósághoz. Többek között segít elkerülni a felesleges szállítási útvonalakat, és hatékonyságának köszönhetően költségeket takarít meg. Ez azt mutatja, hogy a logisztikai láncok digitális átalakítása jelentősen hozzájárulhat a fenntarthatósághoz.” 

Az RTI Menedzsment Rendszert már több autóipari vállalat is használja Csehországban, Thaiföldön és Japánban. Emellett a Yusen Logistics más autógyártókat és Tier-1 beszállítókat is támogat a rendszer használatával kapcsolatban. Gerd Marlovits biztos benne, hogy a partnerkapcsolat a Yusen Logistics-al elmélyül, és több autóipari vállalat is átveszi majd az RTIM-et: “Mivel Csehország most a világ tíz legnagyobb autógyártó országa között van, óriási potenciált látunk a további együttműködésre.” 

 

 

A Yusen Logisticsról

A 1955-ben Japánban alapított Yusen Logistics a logisztikai iparág globális vezetője, világszerte több mint 25 000 alkalmazottat foglalkoztat 47 országban, 681 telephelyen, több mint 2,9 millió négyzetméter raktárhelyiséggel. A nyilvánosan kereskedő NYK csoport részeként, a cég  teljes árbevételének (a NYK csoport összesített árbevétele 2022-ben mintegy 19,4 milliárd euró volt) közel ötödét Európában generálja. A Yusen Logistics már több mint 20 éve tevékenykedik Csehországban, ahol 650 alkalmazott dolgozik nyolc csehországi és két szlovákiai telephelyen, több mint 88 000 négyzetméternyi raktárhelyiséget kezelve. https://www.yusen-logistics.com/ 

Logo Copyright Yusen Logistics

Kérjük, aktiválja a cookie-kat a böngésző beállításaiban, hogy a weboldal teljes tartalmát el tudja érni.
Jelenleg elavult böngészőt használ, mely biztonsági hiányosságokhoz és csökkentett felhasználói élményhez vezethet.
Hogyan frissítheti egyszerűen böngészőjét.