EDI – csakis kozmetikai szemszögből
Folyamatosan bővülő választék, egyre rövidülő termék élettarta-mok, gyors forgási sebesség és viszonylag rövid készletfedezeti idő az üzletek elosztó központjaiban. Ezek jelentik a legnagyobb kihívást a CURA számára a drogériákkal folytatott intenzív együttműködése során.
„Alapvető fontosságú a nagyon rövid átfutási idővel rendelkező áruk dinamikus ellátása. Ebben az esetben csak a dokumentumok gyors és egyszerű cseréje segíti az áruk áramlását.” – nyilatkozta Gerhard Kaiser, a CURA-Marketing GmbH operatív vezetője. Éppen ezért a CURA már régóta foglalkozik az EDI-vel, és több mint tíz éve támaszkodik az EDITEL szolgáltatásaira.
„Az EDITEL-tel való együttműködésben különösen nagyra becsüljük az értékesítés magas színvonalú kiszolgálását és a megalapozott szakmai tudást. Náluk az „EDI-kezdők” is jó kezekben vannak.” – így Gerhard Kaiser. A CURA fókuszában mindenekelőtt az elektronikus megrendelés (ORDERS) áll, mivel Kaiser szerint „a kereskedőktől elvárt gyors átfutási idő teljesítése csak széles körű fiókhálózattal, sőt bizonyos esetekben csak közvetlenül helyben történő komissiózással lehetséges“.
A CURA erre a célra az EDITEL EDI integrációs szolgáltatását használja, felhő alapú megoldásként. Christoph Stenech, az EDITEL vezető értékesítési tanácsadója szerint ennek az az előnye, hogy „a CURA-nak nem kell az EDI-kapcsolatok körüli koordinációs feladatokról gondoskodni, így az alaptevékenységre koncentrálhat.”
Az EDI kulcsszerepet játszik a CURA nemzetközi szintű üzleti tevékenységében is. „Egyetlen dokumentumáramlás sem képes gyorsabban működni különböző rendszerek között, mint az EDI tranzakció.“ – mondja Gerhard Kaiser.
Az EDI-t használják például a számlázási folyamatok lebonyolításához is összesen öt országban (Ausztria, Németország, Magyarország, Csehország, Szlovákia) a MARKANT fizetési szolgáltatón keresztül. Kaiser szerint „a konkrét kihívás a beszállító országok sokféleségében rejlik, mindegyiknek saját szabályai vannak a leképezésekre és a különböző interfészekre“.
A CURA következő EDI lépésként az elektronikus szállítólevél (DESADV) bevezetését tervezi, amely Kaiser szerint „a professzionális Aviso menedzsment iránti egyre növekvő igényeket is támogatja majd”.
A CURA-marketing GmbH-ról
Az Innsbruckban található Cura Marketing GmbH a kozmetikai és illatszeriparban működő nemzetközi, innovatív vállalat, több mint 100 alkalmazottal. A CURA részt vesz a kozmetikai márkák, marketing koncepciók és marketing stratégiák fejlesztésében is. A CURA termékeit 18 országban forgalmazzák, amivel 2018-ban 45 millió eurós forgalmat generáltak.
Symbolic image copyright Cure Marketing GmbH