+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847
Ajánlatkérés

Generációváltás az EDITEL-nél – interjú

Digitális hídépítő

Generációváltás az EDITEL-nél. Mik a személyes céljai, mint üzletvezető?

Az EDITEL egy több, mint 30 éves sikeres vállalati múltra tekint vissza. Számomra az a fontos, hogy az előttem járó generációk érdemeit továbbvigyem és ezekre építkezzem. Vagyis ügyfeleinknek továbbra is azt a magas színvonalú szolgáltatást fogjuk nyújtani, ami cégünket professzionális szintre emelte az EDI szolgáltatók között. Ennek legfőbb jellemzői a szakértelem, a pontosság és a megbízhatóság. Természetesen ezzel egyidőben egy másik fontos szempont a folyamatos fejlesztés és fejlődés a munkám során.

Ön már 15 éve dolgozik az EDITEL-nél, vagyis bizonyára rengeteg tapasztalat áll a háta mögött. Mi a legfontosabb tanulsága ezeknek az éveknek?

Tulajdonképpen két dolog: az első, hogy létezik egy olyan mítosz, miszerint az EDI csupán egy technikai megoldás. Mivel EDI projektjeink sokszor osztályokat és cégeket kötnek össze egymással, így ez a szemlélet eléggé szűklátókörű, ami egy-egy EDI projekt sikeréhez vagy sikertelenségéhez is vezethet. A másik tanulság pedig tulajdonképpen az előzőből következik: minden technológia mögött emberek állnak, akik között szintén kialakul egy kapcsolat. Ebben az értelemben, mi sokszor a moderátor szerepét is ellátjuk a munkánk során.

A cég mely területén lát potenciált a fejlesztésre?

Az EDI elsősorban egy jól megalapozott technológiára épül, és ez adja elsődleges erejét. Így fejlesztés helyett inkább „fejlődő állandóságról“ beszélnék. A célunk elsősorban a már meglévő technológia továbbfejlesztése és további kiaknázatlan területekre történő bevezetése, és nem utolsó sorban az erre a technológiára épülő új szolgáltatások kialakítása – erre egy jó példa a friss együttműködésünk az Erste Bankkal követelésbehajtások területén (e-discounting).

Az adatvédelem 2018-ban kiemelten fontos szerepet játszik minden cég életében. Az EDITEL, mint EDI szolgáltató hogy jár el ezzel kapcsolatban?

Az EDITEL-nél az adatok védelmének és az azokat érintő jogi szabályozásoknak kiemelten nagy figyelmet szentelünk. Ez mindenkire vonatkozik a cég feje búbjától a kisujjáig. Az ügyfelelink adatait mind technológia, mind szervezeti megoldásokkal védelmezzük. A külsős auditáló cégek által végzett rendszeres ellenőrzések pedig természetesnek számítanak nálunk. Ügyfeleink adatainak biztonságos kezelése és a megfelelés a jogi követelményeknek egyaránt fontos szempontok számunkra.

A mai trendek egyre inkább a hálózatok és kapcsolatok felé mutatnak. Hogy tud ebben az EDI segíteni?

A kapcsolatteremtés a cégünk alapja és legfőbb erőssége. Mint egy ipari ágazatokon és országokon átívelő hálózatban működő cég, tulajdonképpen ennek a trendnek az éllovasai vagyunk. Meglátásom szerint egyre inkább 360 fokos összeköttetésekről beszélhetünk. Mindegy, hogy az ügyfelek, a beszállítók, vagy a szolgáltatók között, a mi feladatunk a digitális hídépítés e a cégek között, hogy számukra a lehető legnagyobb minőséget és kényelmet biztosíthassuk. Mégpedig teljesen függetlenül a cég méretétől, tevékenységétől vagy infrastruktúrájától.

A jól kiépített FMCG ágazaton túl még milyen területeken lát potenciált az EDI használatára?

Mindig is voltak olyan iparágak, melyeket az iparágra jellemző sajátosságok, mint például a rövid szállítási idő, a szabványosított folyamatok, vagy a tranzakciók nagy száma az EDI használatára predesztinálnak. Az ilyen iparágakat úgynevezett „First Mover“ –nek hívjuk, ilyen például a kereskedelem és az autóipar. A kezdetekben elsősorban a nagy „Big Player“ cégek érdeklődtek a téma iránt, de mára már a kkv-k is rutinos EDI használók. Ez is csak azt mutatja, hogy az EDI „eredeti formája“ sokat formálódott és alakalmazkodott a különféle iparágak, mint például a közétkeztetés, az egészségügy, vagy a pénzügyi szektor követelményeihez. A sztenderdizált forma nagy mértékben lehetővé teszi az EDI alkalmázását a legkülönfélébb ágazatokban is.

Milyen hatással van az Önök üzleti stratégiájára az a tény, hogy egyre több cég válik nemzetközivé manapság?

A nemzetközi terjeszkedés egyáltalán nem számít újdonságnak az ügyfeleink körében. A vállalatok értékteremtő folyamatai már rég átlépték a nemzeti határokat. Ennek a jelenségnek az egyik logikus következménye az EDITEL nemzetközivé válása is. Nagy előnyt jelent ugyanis egy nemeztközi cégnek, hogy elég csak egy partnerrel együttműködnie, aki viszont több, mint 20 országban van jelen. Ezzel egyidőben mégsem akarunk teljesen elszakadni a gyökereinktől, és a helyi trendek követésére is nagy hangsúlyt fektetünk.

Van-e jövője az EDI-nek?

Egyértelműen igen! Az elmúlt 30 év során az EDI folyamatosan fejlődött. A felhasználók köre folyamatosan bővül, és az információs logisztika témaköre aktuálisabb ma, mint valaha. A hatékonyság, átláthatóság és a digitalizálás kérdései pedig egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a vállalatokon átívelő folyamatok esetében. Így tehát kiemelkedően fontos, hogy mind a piac, mind pedig ügyfeleink aktuális igényeivel lépést tartsunk.

Intervju Marlovits CEO EDITEL

Gerd Marlovits, EDITEL Austria

Portrait photo copyright EDITEL Austria, photo credit Petra Spiola

Activate Cookies
Old Browser