Gyakori kérdések EDI témában – GYIK
Elsősegély kezdő EDI felhasználóknak. Ezen az oldalon kérdéseket és válaszokat talál az EDI, eXite® regisztráció, szoftver használat és további témákkal kapcsolatosan.
Örömmel válaszolunk minden kérdésre személyesen! Bízunk benne, hogy meghallgathatjuk Önt a +36/23/504 847 telefonon vagy e-mailben a info@editel.hu címen.
-
Hogyan tudok nem EDI képes partnereimmel kialakítani EDI kommunikációt?
Erre az esetre a buyIT megoldásunkat tudjuk javasolni. További részletekért keresse értékesítési csapatunkat.
-
Honnan jutok alapvető információkhoz az EDI-ról (elektronikus adatcsere) és az eXite®-ról?
A honlapunkon a ‚Mi az EDI?‘ menüpont alatt többet megtudhat az elektronikus adatcsere (EDI) működéséről és kivitelezéséről. Az EDI Kommunikáció menüben az eXite® EDI platformról és annak előnyeiről olvashat. További kérdései esetén örömmel állunk rendlekezésre, és egy kötöttségek nélküli megbeszélés során további információval tudunk szolgálni.
-
Hogy lehetek eXite® felhasználó?
Az eXite® alkalmazásának előfeltételei közé tartozik a szerződéskötés az EDITEL Hungary-vel, és értelemszerűen a technikai infrastruktúra megléte. Kollégáink szívesen segítenek Önnek a legmegfelelőbb megoldás megtalálásában.
-
Mit tegyek, ha elfelejtettem az eXite® jelszavamat?
Abban az esetben, ha elfelejtette eXite® jelszavát, kérjük lépjen kapcsolatba az eXite® Helpdeskkel a +36/23/504-849-es vagy a +36/80/201-003-as telefonszámon, vagy az info@editel.hu e-mail címen. Az így megadott e-mail címre el tudjuk juttatni Önhöz új jelszavát.
-
Mit jelent egy Unit?
A Unit nem más, mint egy mesterséges mértékegység. Minden egyes elszámolási adatra az eXite®-ban jut egy meghatározott egység. Költségszámítással kapcsolatos kérdéseivel keressen minket a sales@editel.hu e-mail címen, vagy a +36/23/504-847-es telefonszámon.
-
Hogyan tudom a legjobban megbecsülni a várható eXite® költségeimet?
Mivel az eXite® költségstruktúrája leginkább az adatátvitel mennyiségétől függ, a következő két paraméter révén lehet a várható költségeket megbecsülni:
- adatcserék száma (hetente vagy havonta)
- adatcserék átlagos mérete
Az előbbi adatok feldolgozását követően informálni tudjuk az eXite®-hoz köthető költségekről. Díjazással kapcsolatos általános információért írjunk nekünk az sales@editel.hu címre. Természetesen egy kötöttségek nélküli tanácsadással is szolgálni tudunk, időpont egyeztetés kapcsán hívjon minket a +36 / 23 / 504 847 telefonszámon.
-
Létezik részletes lebontása az eXite® számlának?
Az eXite® számlája pontos leírását megtalálja az eXite® online szolgáltatásokban. További kérdései esetén értékesítési csapatunk örömmel áll rendelkezésére telefonon vagy e-mailben.
-
Hogyan érem el a külföldi üzleti partnereimet?
Az eXite® kapcsolatban van külföldi szolgáltatókkal is, így Ön bármely ország tetszőleges vállalatával adatot cserélhet. Üzleti partnerei eXite® tagságáról az eXite® Online szolgáltatások révén tájékozódhat. Ha a vállalat még ismeretlen az eXite® számára, akkor a következő paramétereket kell megadnia a sikeres kommunikáció érdekében.
- A partner GLN száma
- A partner címe a külföldi szolgáltatónál
Ezen adatok közvetlenül bevihetők az eXite® Online szolgáltatásokon keresztül vagy e-mailben elküldhetők az info@editel.hu címre. Biztosítjuk, hogy az elektronikus adatcsere külföldi partnereivel is gyorsan megvalósujon.
-
Kínál az EDITEL Hungary olyan szoftvert, amely lehetővé teszi az elektronikus adatcserét?
Igen, az EDITEL Hungary erre a célra az érdeklődő vállalatoknak az EDITEL integrációs megoldását ajánlja. Ezzel a csomaggal rendkívül kedvező áron és rövid idő alatt nyílik lehetőség az EDI alkalmazására.
- Lehetőség nyílik az eXite®-on keresztül nem strukturált adatok továbbítására?
-
Mi az a konverter és mire használják?
A konverter egy olyan szoftver, amelyet az adatok átalakítására használnak. Ez konkréten azt jelenti, hogy az EDIFACT formátumú üzeneteket a vállalat belső rendszere számára értelmezhetővé alakítja, és fordítva. Egy konverter értelme és célja az, hogy lehetővé tegye az adatok integrációját az ügyviteli rendszerbe és exportját őket ugyanonnan.
-
Kihez fordulhatok a szoftverrel kapcsolatos kérdéseimmel?
Értékesítési csapatunk szívesen segít Önnek az optimális EDI-szoftver kiválasztásában. A témáról további információt talál itt. A használatban lévő EDI alkalmazáshoz a jelenlegi szoftver-szolgáltatója tud további tájékoztatást nyújtani.
-
Mit tegyek, ha az ügyviteli rendszerem nem rendelkezik EDI interfésszel?
Ha az Ön ügyviteli rendszere nem rendelkezik olyan interfésszel, ami lehetővé teszi például a rendelési adatok importját és a fuvarlevelek, valamint a számlák exportját, akkor használatba veheti a tradeIT web EDI megoldást. Az adatokat ezután manuálisan kell átvezetnie az ügyviteli rendszerébe.
-
Létezik leírás az EDI üzenetprofilokról?
Az ECR és a legtöbb kiskereskedő által jóváhagyott üzenetprofilokról részletes leíráshoz jut az EANCOM üzenetek oldalunkon.