Útmutató az EDI bevezetéséhez
6 lépés az elektronikus adatcsere sikeres bevezetéséhez
Annak érdekében, hogy az üzleti folyamatait az EDI révén optimalizálni tudja, rendkívül fontos még a bevezetési projektet megelőzően a technológiai előfeltételek és a vállalati igények részletes vizsgálata. Az alábbi útmutató 6 lépésben vezeti be Önt az elektronikus adatcsere sikeres alkalmazásába az EDI bevezetéséhez.
1. Üzleti folyamatok elemzése
Minél hamarabb lépjen kapcsolatba az EDI partnerével. Az első megbeszélés alkalmával a következő kérdésekre kell választ kapnia:
- Mely üzleti folyamatokat kívánja az EDI-vel támogatni? (pl.: rendelési, szállítási, számlázási folyamatok)
- Mennyire becsüli a kicserélendő üzleti adatok számát?
- Rendelkezik-e a cég árugazdálkodási (vagy EPR) rendszere adatcserére alkalmas interfésszel?
Az adatcserét tervező üzleti partnereknek meg kell egyezniük a szükséges technikai előfeltételekben. Ezek az információk és a teljes keretmegállapodás rögzíthető egy EDI szerződésben.
2. Találja meg a megfelelő EDI megoldást
A válallat méretéhez, infrastruktúrájához és számlavolumenéhez megfelelően különböző EDI megoldások állnak rendelkezésre.
Kisebb számlavolumennel rendelkező kis- és középvállatoknak a Web EDI portál a legideálisabb, mellyel gyorsan és költséghatékonyan léphetnek be az EDI világába. Nagyobb vállalatok számára azok az EDI megoldások megfelelőek, amellyel az adatintegráció a cég árugazdálkodási rendszerében megvalósítható. További információt talál ezzel kapcsolatban honlapunkon az EDI Kommunikáció és EDI Integráció menüben.
Az EDITEL tapasztalt csapata az Ön rendelkezésére áll a vállalata számára megfelelő EDI megoldás kiválasztásában.
3. Regisztráljon felhasználóként az eXite® Business Integration Network-ön
Az eXite® EDI platformot jelenleg több, mint 20.000 vállalat használja. Az eXite®-tal szinte minden elektronikus adatcserét alkalmazó vállalatot elér az egész világon.
4. Szinkronizálja törzsadatait az üzleti partnereivel
A projekt kezdetekor szükséges terméktörzsadatainak (GTIN – Global Trade Item Number, GLN – Global Location Number, …) szinkronizációja az üzleti partnere adataival. Elengedhetetlen, hogy mindkét fél azonos adatállománnyal (cikkszám, árumegnevezés, stb.) rendelkezzen.
5. Ellenőrizze az üzeneteit és kezdje el a tesztelést
Mielőtt még megkezdené az elektronikus adatcserét, ajánljuk, hogy küldje el az első üzenetét e-mailben az EDITEL-nek ellenőrzés céljából. Ha a teszt sikeres, állapodjon meg a kereskedelmi partnerével egy tesztidőszakban, hogy még az éles üzem előtt kiderüljenek az esetleges hiányosságok.
6. Kezdje el az elektronikus adatcserét
Ha a tesztüzem sikeresen megtörtént, akkor már nem áll semmi az adatcsere alkalmazásának útjában.