+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847
Ajánlatkérés

SPORTISIMO – EDI a logisztikában

EDI a SPORTISIMO-nál - a sportruházatot forgalmazó vállalat kirakata

A SPORTISIMO folyamatosan azon dolgozik, hogy javítsa működését; nemcsak ügyfeleikkel, hanem az összes üzleti partnerükkel is. Idén egy új, automatizált központi raktár megnyitását tűzték ki célul.

A nagyszabású projekt fő oka a logisztika jelenlegi trendjeinek és követelményeinek alakulása, amelyek magas elvárásokat támasztanak a logisztikai és raktározási folyamatok rugalmasságával és hatékonyságával szemben. Ezt az általános tendenciát súlyosbítja a jelenlegi Covid-helyzet és az e-kereskedelem volumenének jelentős növekedése a logisztikára gyakorolt összes következménnyel együtt.

A növekvő szállítói létszám, a dokumentum-, és adatcsere növekvő mennyisége, valamint a szabványosítás szükségessége (amely az új raktár automatizálásának feltétele) arra késztette a SPORTISIMO-t, hogy felvegyék a kapcsolatot az EDITEL szakértőivel. A követelmény az volt, hogy a lehető legtöbb üzleti partnert a lehető legrövidebb időn belül, gyorsan és zökkenőmentesen vonják be az elektronikus kommunikációba.

Az EDITEL elemzése alapján megtervezték a Partner Management-et, egy egyedi szolgáltatást, amelyet az EDITEL saját módszertana alapján fejlesztettek ki. A szolgáltatást olyan cégek kínálhatják, amelyek nagyobb számú partnerrel folytatnak elektronikus kommunikációt. A feladat az EDI kommunikáció működéséből származó várható előnyök elérése, valamint az EDI beruházások megtérülésének maximalizálása. A program összehangolt tevékenységek összessége, amelynek célja a kommunikáló üzleti partnerek számának növelése és az elektronikus tranzakciók mennyiségének maximalizálása.

A Partner Management sikeres megvalósításának alapja a megfelelő, aktív kapcsolat a beszállítókkal, akiktől az EDI kommunikáció kiindul. Először is rendkívül fontos biztosítani a beszállítók koordinációját, ideértve az alapvető szakmai know-how biztosítását az elektronikus kommunikáció új módjára történő fokozatos áttérés során. Elemezni kell egy adott szállító EDI-kommunikációra való felkészültségének állapotát, és meg kell adni a szállító számára a szükséges információkat – üzenetleírásokat, információt a SPORTISIMO-ról az EDI – GLN szállítási pont kódjai alapján, emellett más szükséges információkat. A Partner Management használata felgyorsítja a beszállítók bevonását az EDI-kommunikációba, növeli az üzleti kommunikáció hatékonyságát, emellett alacsonyabb adminisztrációs és működési költségeket jelent.

“Az EDITEL-t olyan, megbízható partnernek tekintjük az EDI területén, aki felelősséget érez a partnermenedzsment sikeres megvalósításáért. Az EDI kommunikációs bővítési projekt jelenleg zajlik, és mindkét vállalat képviselői részt vesznek benne. A projekt első szakaszának részét képezte a beszállítókkal kapcsolatos adatgyűjtés, valamint annak ellenőrzése, hogy képesek-e EDI-kommunikációra. Ezt követően a beszállítókat a készültségi állapot szerint csoportokba osztották, és az EDITEL megkezdte az adatok elemzését és a konkrét vállalatok számára legmegfelelőbb megoldás javaslatát. Jelenleg a projekt fő megvalósítási része előttünk áll, és aktív együttműködést igényel a beszállítóktól. Arra törekszünk, hogy néhány hónapon belül minden beszállítóval bevezessük az EDI kommunikációt, mivel úgy gondoljuk, hogy az elektronikus adatcsere minden fél számára előnyt jelent.”- mondja Kateřina Švandová, a fejlesztésért felelős vezető.

EDI előnyök a SPORTISIMO számára:

  • nagyobb pontosság, csökkentett hibaarány és hangsúly az adatminőségre,
  • az áruszállítás elmaradásának, illetve elérhetetlenségének kockázatát minimalizálta,
  • folyamat automatizálás és automatikus dokumentumösszehasonlítás.

A vállalatról

A SPORTISIMO s.r.o.SPORTISIMO logó vezető kiskereskedelmi vállalat, amely Európa-szerte sporteszközöket, ruházati cikkeket és lábbeliket kínál minden korosztály számára. 1999 óta működik a cseh piacon, kínálatában egyaránt megtalálhatók híres nemzetközi és hazai márkák. Az első üzlet megnyitására 2001 őszén került sor, a hálózat azóta is megállíthatatlan tempóban nő. Az első üzletek Csehországon kívül 2008-ban nyíltak meg Szlovákiában, majd később többek között Magyarországon is, Mosonmagyaróváron és Nyíregyházán. Ugyanebben az évben a SPORTISIMO sikeresen elindított egy webshopot a kényelmes, otthoni vásárlás biztosítása érdekében.

Symbolic image copyright SPORTISIMO
Logo copyright SPORTISIMO

Activate Cookies
Old Browser